1040391104 |
Els projectes d’indagació |
2023-2024 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
5/2/2024 - 13/5/2024 (30 hores) de 12:30h a 14:00h |
|
ESC Pau Romeva |
|
c. Pisuerga, 1 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Les Corts
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
15/11/2023 - 05/02/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
A partir de la formació realitzada el mes de juliol, continuarem aprofundint en la idea del treball interdisciplinari: situacions d’aprenentatge, projectes, problemes contextualitzats...
Indagar significa intentar d’arribar al coneixement reflexionant a partir d’observacions, conjectures i senyals: observació , comprensió a través de la reflexió , recull i utilització de dades, experimentació posant a prova les pròpies idees, hipòtesis i explicacions... i els projectes són una eina més a nivell metodològic per a treballar tots aquests aspectes d’una manera interdisciplinària.
Enfocarem aquesta idea des del Currículum però sobretot des de la reflexió, el debat i l’anàlisi, tot portant a la pràctica les nostres idees alhora que incorporem aquesta mirada i compartim dubtes.
|
| |
Objectius |
- Definir la idea de “treball integrat”
- Analitzar diferents tipologies de projectes per tal d’adaptar-nos a la realitat de l’escola
- Dissenyar i compartir propostes d’aula
- Definir el procés d’avaluació d’acord amb la concreció del projecte
|
| |
Continguts |
- Què volem dir quan diem “projectes”?
- El treball per projectes: L’aprenentatge per indagació. Idees clau
- Les preguntes investigables
- La identificació d’estratègies per a la construcció de coneixement.
- La capacitat d’autonomia i l’autoaprenentatge a partir d’interessos propis.
- Projectes i currículum.
- Projectes reals a l’aula
- Reflexió i anàlisi de la proposta
- Avaluació
|
| |
Avaluació |
La participació, el debat i el recull de propostes de l’equip, ens ha de servir per anar adaptant la formació a les necessitats del centre. Aquestes idees i propostes es recullen a cada sessió per tal d’anar avaluant la formació a mida que avança. Cal també una autoavaluació de tots i totes les participants, i de la formadora.
Recull final per a tenir una valoració més global.
|
| |
Requisits de certificació |
Participació del 80% a la formació.
Presentació de propostes pràctiques d'aula
|
| |
Persones destinatàries |
Per a mestres de l'Escola Pau romeva
|
| |
E-mail |
a8901109@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
05/02/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 2 |
dilluns |
19/02/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dilluns |
04/03/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 4 |
dilluns |
18/03/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dilluns |
08/04/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 6 |
dilluns |
29/04/2024 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dilluns |
13/05/2024 |
1230 |
1400 |
|
| |